به گزارش مشرق، ادواردو پائس شهرداری ریودوژانیرو در نامهای به توماس باخ اعلام کرد که خط اصلی متروی ریو در زمان آغاز بازیهای المپیک 2016 در ماه آگوست آماده استفاده نخواهد بود.
در این نامه که تحت عنوان محرمانه برای رئیس IOC ارسال شده اما متن آن به دست شبکه O Globo رسیده است، پائس از باخ درخواست کرده بر روی گسترش سیستم BRT (اتوبوسهای سریع) به عنوان یک راه حل جایگزین برای مترو بررسی کنند.
پائس در نامه خود آورده است: در هفتههای اخیر برای رسیدن به آنچه در ساخت و ساز خط 4 مترو اتفاق میافتد، تلاش کردهام. از بسیاری از مردم شنیدهام که این پروژه ریسک بالایی دارد و میتوانم بگویم که اطلاعات واضح و مشخص نیست.
همچنین رافائل پیسیانی، معاون شهردار ریو نیز گفت که آمادگی برای جایگزینی وجود دارد و فکر میکنم شروع مطالعه بر روی این مسئله و ارزیابی آن در کمیته بینالمللی المپیک باید انجام شود.
خط 4 متروی ریو روزانه میتواند 300 هزار نفر ار جابهجا کند و عدم آماده کردن به موقع آن ضربه بزرگی را به المپیک و همچنین شهر ریودوژانیرو وارد خواهد کرد.
در این نامه که تحت عنوان محرمانه برای رئیس IOC ارسال شده اما متن آن به دست شبکه O Globo رسیده است، پائس از باخ درخواست کرده بر روی گسترش سیستم BRT (اتوبوسهای سریع) به عنوان یک راه حل جایگزین برای مترو بررسی کنند.
پائس در نامه خود آورده است: در هفتههای اخیر برای رسیدن به آنچه در ساخت و ساز خط 4 مترو اتفاق میافتد، تلاش کردهام. از بسیاری از مردم شنیدهام که این پروژه ریسک بالایی دارد و میتوانم بگویم که اطلاعات واضح و مشخص نیست.
همچنین رافائل پیسیانی، معاون شهردار ریو نیز گفت که آمادگی برای جایگزینی وجود دارد و فکر میکنم شروع مطالعه بر روی این مسئله و ارزیابی آن در کمیته بینالمللی المپیک باید انجام شود.
خط 4 متروی ریو روزانه میتواند 300 هزار نفر ار جابهجا کند و عدم آماده کردن به موقع آن ضربه بزرگی را به المپیک و همچنین شهر ریودوژانیرو وارد خواهد کرد.